Bubbi Doo’s

My life as a knitter

At springe ud af skabet…. October 17, 2008

Filed under: Strik / Knitting — bubbidoo @ 11:14 am

….som strikker. Efter et halvt år på min arbejdsplads er jeg langt om længe sprunget ud og erklæret at jeg strikker.

Det er meget mærkeligt, jeg har først skulle føle mig helt tryg før at jeg har haft lyst til at fortælle det. Hvorfor skal man have det sådan? At strikke er jo et urgammelt håndværk med masser af traditioner, noget man burde kunne udbryde med stolthed at man er. Alligevel har det taget mig et halvt år. Jeg ved ikke om det er mig der er helt ved siden af, men det føles altså som om omgivelserne forventer at hvis man strikker skal man være over de 60, have gåt hår og ens bedste ven skal være en gyngestol. Og det var da også den første bemærkning jeg fik ” det er da kun sådan noget gamle damer gør” hmmmm…. tak for det!

Det er da heller ikke ofte at man ser en pige i 20’erne sidde og strikke, hvilket jeg TYDELIGT kan mærke når jeg hiver pindene frem i toget! Men, men, men nu skal jeg jo heller ikke klage, jeg har det jo faktisk meget nemt… jeg kunne jo have været en mand….. Det havde nok ikke ligefrem gjort det lettere.

 

One Response to “At springe ud af skabet….”

  1. Helle Hansen Says:

    Jeg syntes at det er fedt at du har vist at du strikker, jeg har altid mig strikketøj med mig når jeg er nogle steder. Mange mennesker smiler og kommer af og til med nogle ret søde kommentar. Selv de unge piger smiler og tit kommer de med en kommentar om at bare det var deres mor der ville strikke til dem. Så frem med strikketøjet piger!!!


Leave a Reply

