Bubbi Doo’s

My life as a knitter

Garnfarvning / Dyeing January 21, 2008

Filed under: Strik / Knitting — bubbidoo @ 4:17 pm

Denne weekenden blev brugt på geocaching og på mit første forsøg med at farve garn med KoolAid. Det var ret sjovt og virkelig simpelt. Jeg brugte informationen her og her til forsøget. Begge sider var en stor hjælp også selv om at der ikke bliver brugt KoolAid på den ene.

Første lagde jeg garnet i vand med lidt eddike i, der fik det lov at ligge i en times tid, imens blandede jeg de farver som jeg ville have i nogle skåle. Da garnet havde ligget i eddikevandet i en times tid pressede jeg vandet ud af det og lagde de dele af garnet jeg gerne ville have farvet ned i skålene. Der lå det indtil at vandet blev klart.

pict3952.jpg

Pressede lidt vand ud af det igen og puttede det ind i mikro-ovnen i 2 minutter, lod det hvile og gav det derefter 2 min mere.

pict3953.jpg

Så var der bare tilbage at vente på at det tørrede og så vinde det op i garnnøgler. Her er det færdige resultat:

Jeg er rigtig glad for hvordan de endte ud, så glad at jeg allerede har bestilt noget mere KoolAid til en omgang mere. Det skal helt sikkert prøves igen!

pict3955.jpg

In English

This is my first attempt to dye yarn with KoolAid. I realle like how it ended up, so much that I’ve already ordered some more KoolAid

For more info about dyeing yarn look here and here. If you haven’t tried it yet, hurry up and do it, it is really fun!

 

3 Responses to “Garnfarvning / Dyeing”

  1. siffe Says:

    Det er da blevet utrolig lækkert – især det rødlige er jeg vild med.

  2. charlotte Says:

    Det var da nogle helt fantastiske farver, glæder mig til at se det i strik…. Ej jeg er helt nysgerig på hvordan man gør, har jo et halvt får (kun ulden) liggende, og lige fået en rok… Mon ikke det skal farves… Så må jeg jo hente hjælp ved eksperten…
    Kommer du til strik i morgen? og i så fald, har du så garnet med til grams?

  3. Det ser rigtigt flot ud. Jeg har netop købt noget Kool Aid og glæder mig til at se om jeg kan gøre dig kunsten efter 🙂


Leave a Reply

